Szkodliwe plany Ministerstwa Edukacji. Perkowski: "Donald Tusk uznał, że to dno należy pogłębić"
Jakub Perkowski w programie "Rozmowy Niepoprawne Politycznie" prowadzonym przez Jana Bodakowskiego wypowiedział się na temat planów Ministerstwa Edukacji w sprawie reformy w polskim szkolnictwie.
- Ministerstwo Edukacji i Nauki planuje zmiany w polskim szkolnictwie, a jednym z jego elementów ma być likwidacja prac domowych.
- Fundacja Mamy i Taty uważa likwidację prac domowych w klasach I–III za rozwiązanie niewłaściwe, a wręcz szkodliwe.
- W tej sprawie wypowiedział się również Jakub Perkowski z Federacji dla Rzeczypospolitej.
- Zobacz także: Sikorski do dziennikarza TV Republika: Konfabuluje pan. Nie będzie żadnych reparacji
Jakub Perkowski z Federacji dla Rzeczypospolitej w programie "Rozmowy Niepoprawne Politycznie" prowadzonym przez Jana Bodakowskiego wypowiedział się na temat planów Ministerstwa Edukacji w sprawie reformy w polskim szkolnictwie. Jego zdaniem Premier Donald Tusk swoimi działaniami jeszcze bardziej szkodzi słabej już teraz kondycji polskiego nauczania.
Edukacja w III RP sięgnęła takiego dna, że Donald Tusk uznał, że to dno należy pogłębić - stwierdził Jakub Perkowski.
🗨️ Jakub #Perkowski w #RozmowyNiepoprawnePolitycznie: "Edukacja w III RP sięgnęła takiego dna, że @donaldtusk uznał, że to dno należy pogłębić". pic.twitter.com/Pe2R9b7IEj — TVMN (@TVMediaNarodowe) February 15, 2024
Czytaj więcej: Ludobójstwo na Wołyniu, żołnierze niezłomni i nie tylko. W co jeszcze chce uderzyć resort edukacji?
Fundacja Mamy i Taty sprzeciwia się planom resortu edukacji
Ministerstwo Edukacji i Nauki planuje zmiany w polskim szkolnictwie. Jednym z jego elementów ma być likwidacja prac domowych. Na początek zmiany obejmą uczniów szkół podstawowych, jednak docelowo także licealiści i uczniowie techników nie będą musieli odrabiać zadań domowych. Rozporządzenie w tej sprawie ma wejść w życie w kwietniu.
Fundacja Mamy i Taty uważa likwidację prac domowych w klasach I–III za rozwiązanie niewłaściwe, a wręcz szkodliwe, ponieważ: “prace domowe na tym etapie szkolnym są nie tylko sprawdzeniem i utrwaleniem przyswojonej na lekcji wiedzy, ale przede wszystkim ćwiczeniem grafomotorycznym, niezbędnym dla prawidłowego rozwoju mózgu małego człowieka; etap wczesnoszkolny jest czasem wprowadzania dobrych nawyków systematycznej i wytrwałej pracy, a także treningu samoorganizacji w zakresie czasu i przestrzeni pracy; bez tych nawyków wypracowanych już na początkowym etapie dalsze kształcenie uczniów napotka trudności wynikające z braku podstawowych umiejętności związanych z uczeniem się”.
Zgodnie z projektem w klasach IV-VIII nauczyciel będzie mógł zadawać uczniom pisemną lub praktyczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, z tym że nie będzie ona obowiązkowa dla uczniów i nie będą z niej wystawiane oceny.
Źródło: tvmn.pl, x.com