Burza w sieci. Chodzi o projekt rozwoju kolei. "Wschodnia Polska pozostaje Polską B"
W docelowym planie połączeń kolejowych wschodnia Polska pozostaje Polską B. Nie będzie bezpośredniego połączenia między największymi miastami, takimi jak Białystok, Lublin i Rzeszów - napisał dziennikarz ekonomiczny Grzegorz Siemionczyk.
- Donald Tusk zapowiedział pod koniec czerwca, że koalicja rządząca zamierza rozwinąć projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego.
- Władza chce skupić się na budowie tzw. “Y”, czyli Kolei Dużych Prędkości, które połączą Warszawę, Łódź i Centralny Port Komunikacyjny z Wrocławiem i Poznaniem.
- Resort infrastruktury zaprezentował Horyzontalny Rozkład Jazdy do 2035 r., czyli rozrysowany na mapie plan z uwzględnieniem Kolei Dużych Prędkości, który wywołał burzę w sieci.
- Zobacz także: Początek drastycznych wzrostów kosztów ogrzewania. UE walczy z emisją CO2...
Donald Tusk zapowiedział pod koniec czerwca, że koalicja rządząca zamierza rozwinąć projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Władza chce skupić się na budowie tzw. “Y”, czyli Kolei Dużych Prędkości, które połączą Warszawę, Łódź i Centralny Port Komunikacyjny z Wrocławiem i Poznaniem.
Tusk zapowiedział również budowę portu lotniczego w Baranowie, który będzie mógł obsłużyć 35 mln pasażerów.
Projekt rozwoju kolei w Polsce pod ostrzałem krytyki
Resort infrastruktury zaprezentował Horyzontalny Rozkład Jazdy do 2035 r., czyli rozrysowany na mapie plan z uwzględnieniem Kolei Dużych Prędkości, który wywołał burzę w sieci.
Koncepcje kolejowe skrytykował Grzegorz Siemionczyk. Dziennikarz ekonomiczny zwrócił uwagę, że “wschodnia Polska pozostaje Polską B”.
W docelowym planie połączeń kolejowych wschodnia Polska pozostaje Polską B. Nie będzie bezpośredniego połączenia między największymi miastami @WBialystok, @Miasto_Lublin i @miasto_rzeszow. Jeszcze kilka lat temu w ramach idei CPK takie połączenie było planowane. pic.twitter.com/14Uacj7wd4 — Grzegorz Siemionczyk 🚲 (@GSiemionczyk) July 18, 2024
Również samorządowiec Patryk Wild zauważył, że na mapie nie ma bezpośredniego połączenia Białystok-Lublin, a słabo skomunikowane są Kielce i Zielona Góra.
Ale to żart?
Przecież na tym schemacie poza szprychą z Rzeszowa wszystkie główne trasy biegną przez Lotnisko #CPK.
Za to"policentryczność" polega na braku bezpośrednich połączeń pomiedzy:
Bialystok-Lublin(i Białystok-Rzeszów)
Łódź-Zielona Góra
Kielce-Rzeszów/Łódź/Katowice ? — patryk wild (@WildPatryk) July 16, 2024
Czytaj także: Mieszkańcy skarżą się, że zostali oszukani. "Politycy nie odbierają telefonów"
Marginalizacja Kalisza
Prezydent Kalisza Krystian Kinastowski jest oburzony zaprezentowanym Horyzontalnym Rozkładem Jazdy 2030-2040 dla Kolei Dużych Prędkości. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami w mieście woj. wielkopolskiego miały zatrzymywać się niemal wszystkie pociągi Kolei Dużych Prędkości, również te międzynarodowe. Okazuje się jednak, że przystanek w Kaliszu będzie miała tylko część pociągów.
Skandalem jest, pozbawienie Kalisza większości połączeń, które na etapie uzgodnień z Centralnym Portem Komunikacyjnym były planowane dla naszego miasta! - napisał w oświadczeniu.
Źródło: x.com