Wspieraj wolne media

Przyszłość Centralnego Portku Komunikacyjnego może wisieć na włosku. Lewica: To studnia bez dna

2
0
0
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Fot. PAP/Andrzej Jackowski

Jednym ze sztandarowych przedsięwzięć PiS jest Centralny Port Komunikacyjny. Projekt ten jednak wisi na włosku, gdyż dotychczasowa opozycja nie wyklucza jego likwidacji, o czym mogą świadczyć również słowa lidera PO Donalda Tuska.

W poniedziałkowym orędziu prezydent Andrzej Duda ogłosił, że w pierwszym konstytucyjnym kroku powierzy misję tworzenia rządu Mateuszowi Morawieckiemu, a to oznacza, że dotychczasowa opozycja przynajmniej na razie nie przejmie władzy.

Centralny Port Komunikacyjny to jedna z największych inwestycji, jaką zaplanował rząd Zjednoczonej Prawicy. Pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała informował jeszcze pod koniec października, że znalazł się inwestor, który chce wyłożyć do 8 miliardów złotych na jego budowę. Jego zdaniem “CPK to dobry biznes sam w sobie”, stąd zainteresowanie wiodących światowych firm branży infrastrukturalnej. 

Tusk: Wolę wziąć taksówkę 

W poniedziałek Donald Tusk odwiedził wrocławskie Jagodno, odniósł się do kwestii Centralnego Portu Komunikacyjnego. Na początku przypomniał, że podczas swoich rządów włożył dużo wysiłku, aby przygotować Polskę do Euro 2012. 

Wtedy budowaliśmy, rozbudowywaliśmy lokalne lotniska - powiedział.

Później dodał, że w Sopocie woli “wziąć taksówkę i w 20 minut być na lotnisku niż pojechać na dworzec, wsiąść w pociąg i pojechać do Baranowa między Łodzią a Warszawą”. 

Nie mówię, ile to lat będzie trwało i jakie to są potworne koszty - stwierdził.

Portal RadioMaryja.pl przypomniał, że w kampanii wyborczej lider PO nazywał CPK “chorym pomysłem” i “niepotrzebną gigantomanią”. Zapowiedział też weryfikację projektu.

Lewica: CPK stało się studnią bez dna

Poseł KO Arkadiusz Myrcha chce wstrzymania budowy ze względu na interesy mieszańców terenów przeznaczonych pod budowę.

Już zdążono wywłaszczyć sporo obywateli, pozabierać im (w sposób przynajmniej formalny) domy i z tą krzywdą zostawić, tak więc w tym zakresie nie wyobrażam sobie kontynuowania tego typu działań - powiedział, cytowany przez portal.

CPK stało się studnią bez dna. Zamiast inwestować w tę megalomańską inwestycję, lepiej przeznaczyć pieniądze na rozbudowę linii kolejowych i regionalnych portów lotniczych. Powinniśmy zrezygnować z CPK albo okroić ten projekt - stwierdził natomiast Wiesław Szczepański z Lewicy.

Czytaj także: Polscy "przedsiębiorcy" narzekają na brak zatrudnienia. Nie chcą podnosić płacy dla rodzimych pracowników. Wolą ściągać tanią siłę roboczą z Azji i Afryki

Ponad połowa Polaków opowiada się za CPK

Tymczasem z sondażu pracowni United Surveys dla radia RMF FM i “Dziennika Gazety Prawnej” wynika, że 51,3 proc. badanych chce, aby po zmianie władzy kontynuowana była budowa CPK. Przeciwnego zdania jest 39,7 proc. badanych. 9 proc. ankietowanych nie ma zdania w tej sprawie.

Dr Maciej Bukowski, prezes think tanku WISE Europa, ocenił, że rezygnacja z CPK byłaby też błędem politycznym dla obecnej opozycji. Wzmocniłaby rozpowszechniany przez obecny rząd mit o proniemieckim nastawieniu Koalicji Obywatelskiej i jej sojuszników - podał portal money.pl.

Źródło: radiomaryja.pl, fakt.pl, money.pl

Najnowsze
Sonda
Wczytywanie sondy...
2
0
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo