Konferencja "Czy to koniec Europy jaką znamy?". Czy Zielony Ład to przyszłość Europy? Krysiak: "Fitfor55 prowadzi do wywłaszczenia, do utraty własności"
W poniedziałek 20 maja odbyła się konferencja "Czy to koniec Europy jaką znamy? European Conservative Future". Podczas panelu "Czy Zielony Ład to przyszłość Europy?" prof. Zbigniew Krysiak wypowiedział się na temat unijnej polityki klimatycznej.
- W poniedziałek 20 maja odbyła się konferencja "Czy to koniec Europy jaką znamy? European Conservative Future".
- Profesor Zbigniew Krysiak wypowiedział się na temat unijnej polityki klimatycznej.
- Przestrzegał polską klasę polityczną przed uległością wobec Berlina i Brukseli.
- Zobacz także: Prezydent Iranu i inni urzędnicy zginęli w katastrofie helikoptera. Odnaleziono jego wrak
W poniedziałek 20 maja w Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich przy ul. Foksal 3/5 w godzinach 10.00-15.00 odbyła się międzynarodowa konferencja "Czy to koniec Europy jaką znamy? European Conservative Future".
Oto harmonogram konferencji:
- 10.00 Dokąd doprowadzi dalsza federalizacja Unii Europejskiej? Paneliści: Ryszard Czarnecki, Mike Calamus – Estonia, George Simon – Rumunia
- 11.00 Imperium Europa czy Europa narodów – reforma traktatów unijnych – panel Ordo Iuris – mec. Jerzy Kwaśniewski
- 12.00 Polexit i co dalej? Paneliści: Dariusz Stefaniuk – PiS, Roman Łazarski – Konfederacja
- 12.30 Wojna na Ukrainie a przyszłość Unii Europejskiej. Paneliści: Tobiasz Bocheński – PiS
- 13.00 Czy Zielony Ład to przyszłość Europy? Paneliści: Paweł Sałek – PiS, Beata Kempa – Suwerenna Polska, prof. Zbigniew Krysiak
- 14.00 Bilans zysków i strat – czy opłaca się być w Unii Europejskiej? Tomasz Sommer, paneliści: Ireneusz Jabłoński, Jan Kubań, Tomasz Cukiernik.
Podczas panelu "Czy Zielony Ład to przyszłość Europy?" prof. Zbigniew Krysiak wypowiedział się na temat unijnej polityki klimatycznej. Skrytykował on brukselską biurokrację między innymi w kwestii dyrektywy budynkowej.
Fitfor55 prowadzi do wywłaszczenia, do utraty własności - powiedział prof. Zbigniew Krysiak.
Zielony Ład ma prowadzić do bankructwa rolników. W to miejsce wejdą oligarchowie. Podobnie jest na Ukrainie - ocenił Krysiak.
Przestrzegał polską klasę polityczną przed uległością wobec Berlina i Brukseli. Podkreślił, że polityka klimatyczna najmocniej uderzy w zwykłych obywateli.
Jeżeli poddamy się, to ci biurokraci z Brukseli, Niemcy w szczególności, będą forsować przymus na rzecz ocieplania budynków. To wymaga kwot, na które nie stać zwykłych ludzi - zaznaczył ceniony profesor.
.@Zbignie94273222: Jeżeli poddamy się, to ci biurokraci z Brukseli, Niemcy w szczególności, będą forsować przymus na rzecz ocieplania budynków. To wymaga kwot, na które nie stać zwykłych ludzi.
Transmisja: https://t.co/mR6txczfyd — TVMN (@TVMediaNarodowe) May 20, 2024
Materiały z konferencji z międzynarodowej konferencji "Czy to koniec Europy jaką znamy? European Conservative Future" można obejrzeć na platformie Facebook oraz na kanałach telewizyjnych i aplikacji TV Media Narodowe.
Czytaj więcej: Kim dla papieża Franciszka jest konserwatysta? "Kurczowo trzyma się czegoś i nie chce ponad to wyjrzeć"
Dotacje dla używanych aut elektrycznych
Na początku maja rząd obradował między innymi nad rewizją założeń Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z komunikatem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Fundusz Elektromobilności został zatwierdzony z budżetem w wysokości 4,9 mld zł i będzie realizowany w ramach części pożyczkowej KPO. Uwolnione środki z części grantowej zostaną przeznaczone między innymi na dotację do samochodów elektrycznych.
Jak podaje Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności w swoim komunikacie, pieniądze te mają być przeznaczone na dofinansowanie zakupu używanych pojazdów elektrycznych. 1,6 mld zł ma zostać przeznaczone na subsydia do używanych samochodów elektrycznych.
Członek Zarządu PSNM Aleksander Rajch podkreślił, że widzi w tych dotacjach pozytywny wpływ na rozwój branży pojazdów elektrycznych. Jego zdaniem dofinansowanie do tzw. elektryków pozwoli na popularyzację tego środka transportu.
Polski park pojazdów, który jest czwarty pod względem wielkości w Unii Europejskiej opiera się głównie na pojazdach używanych. Tylko w 2023 roku liczba używanych samochodów w Polsce wyniosła 737 tysięcy sztuk, co stanowiło ponad 61 proc. całej sprzedaży (ok. 1,2 miliona). Ponadto średni wiek krajowej floty wynosi obecnie 14,9 lat, czyli o 2,6 więcej niż średnia unijna.
Źródło: tvmn.pl, x.com