Dotacje dla używanych aut elektrycznych. Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności zadowolone ze zmian. Kaleta: "Niemcy będą sprzedawać Polakom zużyte auta"

0
0
2
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Fot. Pixabay

W ubiegły piątek rząd obradował między innymi nad rewizją założeń Krajowego Planu Odbudowy. Fundusz Elektromobilności został zatwierdzony z budżetem w wysokości 4,9 mld zł. Środki zostaną przeznaczone między innymi na dotację do samochodów elektrycznych.

W ubiegły piątek rząd obradował między innymi nad rewizją założeń Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z komunikatem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Fundusz Elektromobilności został zatwierdzony z budżetem w wysokości 4,9 mld zł i będzie realizowany w ramach części pożyczkowej KPO. Uwolnione środki z części grantowej zostaną przeznaczone między innymi na dotację do samochodów elektrycznych.

Jak podaje Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności w swoim komunikacie, pieniądze te mają być przeznaczone na dofinansowanie zakupu używanych pojazdów elektrycznych. 1,6 mld zł ma zostać przeznaczone na subsydia do używanych samochodów elektrycznych.

Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni wysokością budżetu, który zdecydowanie przewyższa dotychczasowe wsparcie do zakupu pojazdów elektrycznych realizowane w ramach programu Mój Elektryk - czytamy w komunikacie.

Czytaj więcej: Japonia uruchamia największą na świecie elektrownię jądrową. Premier Fumio Kishida jest gorącym orędownikiem tego rodzaju energii. W minionym roku Niemcy zamknęły wszystkie elektrownie

Niemcy sprzedadzą Polakom zużyte elektryki? 

Członek Zarządu PSNM Aleksander Rajch podkreślił, że widzi w tych dotacjach pozytywny wpływ na rozwój branży pojazdów elektrycznych. Jego zdaniem dofinansowanie do tzw. elektryków pozwoli na popularyzację tego środka transportu.

Polski park pojazdów, który jest czwarty pod względem wielkości w Unii Europejskiej opiera się głównie na pojazdach używanych. Tylko w 2023 roku liczba używanych samochodów w Polsce wyniosła 737 tysięcy sztuk, co stanowiło ponad 61 proc. całej sprzedaży (ok. 1,2 miliona). Ponadto średni wiek krajowej floty wynosi obecnie 14,9 lat, czyli o 2,6 więcej niż średnia unijna.

Z kolei poseł Suwerennej Polski Sebastian Kaleta zauważył, że w ten sposób między innymi Niemcy pozbędą się ze swojego rynku przestarzałych modeli, które bardzo często obarczone są ryzykiem pożarów baterii, a przede wszystkim ich jakość użytkowa wyraźnie spadła.

Źródło: rp.pl

Najnowsze
Sonda
Wczytywanie sondy...
0
0
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo