Polscy kierowcy planują blokadę przejść granicznych. Przewoźnicy skarżą się na ukraińską konkurencję. Kierowcy przedstawili już swoje żądania
Szykuje się paraliż na przejściach granicznych z Ukrainą. Przewoźnicy mają dość konkurencji zza Buga, która wykańcza krajowy transport.
- Polscy przewoźnicy planują kilkumiesięczną blokadę ukraińskich przejść granicznych.
- Kierowcy nie są zadowoleni z narastających różnic i nieuczciwej konkurencji.
- Przedstawili oni już swoje żądania, które mają zostać spełnione.
- Zobacz także: Tanzania wystąpiła o reparacje od Niemiec. Wizyta prezydenta Steinmeiera może przyspieszyć proces. Pierwsze rozmowy wznowiono w 2020 roku
Szykuje się paraliż na przejściach granicznych z Ukrainą. Przewoźnicy mają dość konkurencji zza Buga, która wykańcza krajowy transport. Przewoźnicy i kierowcy ciężarówek planują blokadę przejść granicznych z Ukrainą. Punkty kontroli pojazdów na granicy polsko-ukraińskiej mogą zostać zamknięte do końca roku. 30 października br. poinformowało o tym stowarzyszenie "Ukravtoprom" na swoim kanale Telegram, powołując się na informacje Międzynarodowego Zrzeszenia Transportu Ukrainy.
Od listopada polscy przewoźnicy planują rozpocząć strajk na granicy z Ukrainą. Jeśli wcześniej ograniczali się do jednego punktu kontrolnego, teraz planują zablokować wszystkie istniejące wyjazdy z Ukrainy. Akcja zaplanowana jest na okres dwóch miesięcy - czytamy w komunikacie cytowanym przez portal "APK Inform".
Pierwsze spotkanie uczestników zostało już uzgodnione z władzami lokalnymi w pobliżu punktu kontrolnego Korczowa na 3 listopada.
Przyczyną strajków jest nadmierna konkurencja po liberalizacji transportu międzynarodowego pomiędzy Ukrainą a krajami UE - przekazało stowarzyszenie "Ukravtoprom".
Czytaj więcej: Izraelska ofensywa na Strefę Gazy. Siły przedzierają się przez palestyńskie tunele. Hamas budował podziemną sieć przez lata
Żądania polskich przewoźników
Polscy przewoźnicy żądają w szczególności:
- powrotu systemu zezwoleń dla ukraińskich przewoźników;
- wzmocnienia przepisów przewozowych dla przewoźników zagranicznych w ramach ECMT;
- wydzielonej kolejka w E-kolejce dla samochodów z rejestracjami UE;
- osobnej kolejki na wszystkich granicach dla pustych ciężarówek.
Źródło: magnapolonia.org