Wspieraj wolne media

Hiszpańska agencja miała dość prawdziwych modelek. Stworzyła własną za pomocą sztucznej inteligencji

1
1
0
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Fot. X/Wojtek Kardys

Aitana to 25-letnia modelka i influencerka z Barcelony, która zarabia olbrzymie pieniądze. Problem w tym, że nie istnieje - została stworzona przez sztuczną inteligencję.

  • Agencje marketingowe zaczynają zwracać się w stronę modeli i influencerów generowanych przez sztuczną inteligencję, ponieważ praca z nimi jest znacznie łatwiejsza.
  • Aitana z ponad 121 tys. obserwujących na Instagramie, może się też pochwalić wieloma współpracami - dzięki nim zarabia do 10 tys. euro miesięcznie.
  • Rubén Cruz, założyciel The Clueless, wyjaśnił, że celem Aitany jest pełnienie roli modelki dla marek współpracujących z agencją.
  • Zobacz także: Partia Wolności wygrywa wybory w Holandii. Romanowski: To najlepszy dowód, że Europa się budzi

Agencje marketingowe zaczynają zwracać się w stronę modeli i influencerów generowanych przez sztuczną inteligencję, ponieważ praca z nimi jest znacznie łatwiejsza, można też kontrolować ich w znacznie bardziej szczegółowy sposób. 

Aby zobaczyć, ile pieniędzy mogą zarobić agencje, korzystając z modeli generowanych przez sztuczną inteligencję, weźmy przykład Aitany, pierwszej hiszpańskiej modelki AI.

Nieistniejąca modelka zarabia ogromne pieniądze

25-latka z Barcelony, która szybko stała się influencerką z ponad 121 tys. obserwujących na Instagramie, może się też pochwalić wieloma współpracami - dzięki nim zarabia do 10 tys. euro miesięcznie.

Powstanie Aitany wynikało z chęci posiadania przez agencję modelki, która byłaby bardziej niezawodna i niepodlegająca wyzwaniom związanym z ludzkimi influencerami. Rubén Cruz, założyciel The Clueless, wyjaśnił, że celem Aitany jest pełnienie roli modelki dla marek współpracujących z agencją.

Co tydzień członkowie zespołu spotyka się, aby opracować jej styl życia, określić cotygodniowe zajęcia, wybrać miejsca, które odwiedzi i przygotować zdjęcia dla obserwujących, którzy chcą ją śledzić.

Czytaj także: Anna Wendzikowska potrzebuje "40-50 tys. zł miesięcznie na życie". Internautka: Nie jest pani wstyd?

Ekspert: Powinniśmy rozpocząć dyskusję o regulacji AI people

Ekspert w dziedzinie social mediów i digital marketingu Wojtek Kardyś napisał w mediach społecznościowych, że “sukces Aitany spowodował, że powstała kolejna virtualna dziewczyna Maia (obecnie 5 000 followersów), która jest skierowana do zupełnie innej grupy docelowej (nie sportowej, bardziej fashion)”. 

Czy jest tu problem natury etycznej? No pewnie. Ogromny. Dlatego już teraz powinniśmy rozpocząć dyskusję o regulacji AI people - napisał.

Źródło: firstpost.com, x.com

Najnowsze
Sonda
Wczytywanie sondy...
1
1
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo