Wspieraj wolne media

Dino kontynuuje w Polsce dynamiczną ekspansję. Od początku roku zostało otwartych 116 nowych sklepów

4
0
5
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Fot. PAP/EPA, Grzegorz Michałowski

Dino Polska otworzyła od stycznia do końca czerwca bieżącego roku 116 nowych sklepów. Przychody wzrosły o 64% r/r i wyniosły 6,549 mld zł.

  • W raporcie półrocznym spółka Dino ogłosiła osiągnięcie zysku w wysokości 362,2 mln zł, w porównaniu do 273,1 mln zł w analogicznym okresie w ubiegłego roku.
  • Świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za ponad 40 proc. całkowitej sprzedaży.
  • W II kwartale powstały 62 nowe sklepy. Sieć otworzyła od stycznia do końca czerwca 2023 r. 116 nowych sklepów.
  • Zobacz także: Przydomowy schron bez pozwolenia? Będzie taka możliwość. Sejm przyjął ustawę

Mimo że rezultaty związane z zyskiem są niższe niż się spodziewano, przekraczają poziom osiągnięty w 2022 roku. W raporcie półrocznym spółka Dino ogłosiła osiągnięcie zysku w wysokości 362,2 mln zł, w porównaniu do 273,1 mln zł w analogicznym okresie w ubiegłego roku.  

Świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za ponad 40 proc. całkowitej sprzedaży, wynika z raportu przedstawionego przez spółkę. 

W II kwartale wzrost sprzedaży LfL wyniósł 20,3 proc. względem 29,8 proc. w II kwartale 2022 r. W I półroczu br. sprzedaż LFL wyniosła 23,3 proc. wobec 25,5 proc. w roku ubiegłym. 

Zdaniem Izabeli Biadały, członka zarządu Dino Polska znaczący wzrost przychodów jest efektem przemyślanej oferty asortymentowo-cenowej, która skutecznie trafia w potrzeby konsumentów. Wskazuje też na unikalny format sklepu, “który pozwala na wygodną i szybką realizację codziennych zakupów”.

116 nowych sklepów od początku roku

Obecnie kapitalizacja giełdowa Dino Polska przekracza 42 mld zł. Warto zwrócić uwagę, że Dino kontynuuje w Polsce dynamiczną ekspansję i otwiera kolejne sklepy. W II kwartale powstały 62 nowe sklepy. Sieć otworzyła od stycznia do końca czerwca 2023 r. 116 nowych sklepów. W analogicznym okresie ubiegłego roku otworzono 162 markety. Na dzień 30 czerwca 2023 r. sieć Dino liczyła 2.272 markety, o 297 więcej niż przed rokiem.

Jak widać, spółka zaczyna zwiększać skalę działalności w południowej części Polski. Mimo że koncentracja placówek zdecydowanie jest najwyższa na zachodzie, pierwsze sklepy otwierane są również we wschodniej części kraju - podał portal fxmag.pl.

Czytaj także: GUS podał najnowsze dane. Rosną zarobki Polaków

Niskie bezrobocie jedną z barier rozwoju

W raporcie możemy przeczytać, że zarząd Dino ocenia, iż na działalność spółki do końca 2023 r. mogą mieć wpływ m.in. tempo otwierania nowych sklepów i towarzyszące temu nakłady inwestycyjne, rosnące ceny towarów oraz usług konsumpcyjnych czy sytuacja makroekonomiczna w Polsce.

Wśród barier rozwoju wskazano natomiast m.in. napiętą sytuację na rynku pracy i niskie bezrobocie.

Niski poziom bezrobocia w Polsce, któremu towarzyszy wysoki poziom konkurencji o pracowników sklepowych pomiędzy podmiotami działającymi w sektorze handlu detalicznego, mogą skutkować zwiększoną utratą pracowników przez Dino i problemami z pozyskaniem nowych pracowników - czytamy w raporcie.

Źródło: fxmag.pl, grupadino.pl, x

Sonda
Wczytywanie sondy...
4
0
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo