Centralny Port Komunikacyjny: megalomania czy krok ku rozwojowi? Wielka debata w TVMN: Horała kontra Korwin-Mikke
Prezes partii KORWiN Janusz Korwin-Mikke jest zwolennikiem koncepcji wielu mniejszych lotnisk. Redakcja TVMN postanowiła skonfrontować opinię Janusza Korwin-Mikke z podejściem posła Marcina Horały. Zobacz kiedy odbędzie się debata "Centralny Port Komunikacyjny: megalomania czy krok ku rozwojowi?".
- Prezes partii KORWiN Janusz Korwin-Mikke jest zwolennikiem koncepcji wielu mniejszych lotnisk.
- Otwarcie skrytykował sam pomysł budowy wielkiego lotniska w postaci Centralnego Portu Komunikacyjnego.
- Zobacz kiedy odbędzie się debata "Centralny Port Komunikacyjny: megalomania czy krok ku rozwojowi?".
- Zobacz także: Ten kraj pomaga Rosji, choć ta nie chce ich bananów. Ekwador rezygnuje ze wspierania Ukrainy. Garcia: "Będziemy kontynuować prace nad zapewnieniem płynnego handlu z Rosją"
Prezes partii KORWiN Janusz Korwin-Mikke nie ukrywa, że jest zwolennikiem koncepcji wielu mniejszych lotnisk, a nie jednego większego portu. Za przykład podawał Stany Zjednoczone, gdzie jest 14 850 lotnisk prywatnych oraz 5 211 lotnisk publicznych. Jak sam zauważył liczba lotnisk odpowiada jednak rozmiarowi terytorialnemu USA.
Naiwni od #TakDlaCPK. W USA jest 14 850 prywatnych lotnisk i 5211 publicznych (dzielić przez 10 - USA są 10 razy większe). A nie jedno wielkie. Myślicie jak Eugeniusz Kwiatkowski, który zniszczył gospodarkę II RP. Albo jak PiS. Albo jak Józef Stalin. Gigantomania centralizacja - napisał na początku lutego Janusz Korwin-Mikke
Naiwni od #TakDlaCPK. W USA jest 14 850 prywatnych lotnisk i 5211 publicznych (dzielić przez 10 - USA są 10 razy większe). A nie JEDNO WIELKIE.
Myślicie jak Eugeniusz Kwiatkowski, który zniszczył gospodarkę II RP. Albo jak PiS. Albo jak Józef Stalin. GIGANTOMANIA CENTRALIZACJA ! — Janusz Korwin-Mikke (@JkmMikke) February 6, 2024
Czytaj więcej: Nowa władza próbuje blokować CPK. Poseł Nowej Lewicy: Czy wiceminister Dorożała się do tego odniesie?
Wielka debata w TVMN! Horała kontra Korwin-Mikke
Redakcja TVMN postanowiła skonfrontować opinię Janusza Korwin-Mikke z podejściem przewodniczącego parlamentarnego zespołu "Tak dla rozwoju. CPK - atom - porty" posła Marcina Horały. Debata "Centralny Port Komunikacyjny: megalomania czy krok ku rozwojowi?" odbędzie się już w środę na kanale TVMN o godzinie 21:00. Dyskusję poprowadzi redaktor Michalina Szymborska.
Debata w #TVMN‼️ Centralny Port Komunikacyjny: megalomania czy krok ku rozwojowi? @mhorala vs. @JkmMikke.
🔴Oglądaj jutro w TVMN o godz. 21:00.
📺Włącz kanał 828 w Vectra lub pobierz naszą aplikację na Smart TV: https://t.co/SARyuEwTt1 pic.twitter.com/5McOvLPsaI — TVMN (@TVMediaNarodowe) February 20, 2024
Zagrożona przyszłość Centralnego Portu Komunikacyjnego
Centralny Port Komunikacyjny to węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. To jedna z największych inwestycji, jaką zaplanował rząd Zjednoczonej Prawicy.
W przestrzeni medialnej nadal trwają dyskusje nad przyszłością tego projektu, nie jest tajemnicą, że zadeklarowanym przeciwnikiem inwestycji jest pełnomocnik nowego rządu ds. CPK Maciej Lasek.
Czytaj więcej: Wiceminister klimatu odpowiada lewicowej poseł: Kwestia budowy CPK budzi wiele wątpliwości
Horała ostrzega przed próbami zablokowania CPK
Były pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała ostrzegł, że pojawiła się nowa możliwość zakulisowego opóźnienia realizacji projektu. Poinformował, że obecnie przed Generalną Dyrekcją Ochrony Środowiska toczy się postępowanie w sprawie odwołania od decyzji środowiskowej dla CPK wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Z tego powodu wystosował interpelację do minister klimatu i środowiska Pauliny Hennig-Kloski.
Ewentualne odrzucenie decyzji w drugiej instancji będzie skutkowało opóźnieniem o 3-4 lata. To postępowanie powinno być prowadzone z wyłączeniem osób pozostających w ewidentnym konflikcie interesów. Musimy pilnować tej sprawy - napisał na platformie X.
Dodał, że wiceministrem odpowiedzialnym za nadzorowanie GDOŚ jest Mikołaj Dorożała, który w trakcie kampanii wyborczej zdecydowanie sprzeciwiał się budowie lotniska. Według Horały, rodzi to poważne wątpliwości w zakresie bezstronności wiceministra.
Źródło: tvmn.pl, x.com