Wspieraj wolne media

Nowy gracz na rynku mediów społecznościowych. Zuckerberg chce pokonać Twittera należącego do Elona Muska. Threads nie będzie dostępny w Polsce

1
0
0
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Fot. Twitter

Od kilku dni Mark Zuckerberg zapowiadał otwarcie nowej platformy społecznościowej powiązanej z Instagramem. Threads - bo o tym mowa, wystartował już w czwartek. Szef korporacji Meta ogłosił swój pierwszy sukces. Niestety platforma nie będzie dostępna w Polsce ze względu na wątpliwości dotyczące zgodności z europejskim prawem ochrony danych.

Tuż po północy w czwartek wystartowała nowa platforma społecznościowa Threads od Marka Zuckerberga. Szef Mety stwierdził, że w pierwszych godzinach zalogowało się około 4 mln użytkowników a w ciągu 6 godzin od startu zarejestrowało się 10 mln osób. Aplikacja jest dostępna za pomocą App Store na iPhone'ach, a także w systemie Android z poziomu Instagrama.

Jednakże już teraz wiadomo, że aplikacja nie będzie dostępna dla wszystkich. Platforma działa jedynie użytkownikom na terenie Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Aplikacja nie wystartowała na terenie państw Unii Europejskiej, gdyż Bruksela ma spore wątpliwości co do działania aplikacji i jej zgodności z europejskim prawem ochrony danych.

Branżowy portal TechCrunch stwierdził, że Threads jest koszmarem pod względem prywatności i może zbierać prywatne informacje o użytkownikach, w tym dane zdrowotne i finansowe, precyzyjną lokalizację, historię przeglądania i wyszukiwania, kontakty i inne wrażliwe informacje. 

Czytaj więcej: KE chce "rozbroić Europę". Ma nowe plany w imię walki z kryzysem klimatycznym. Eksperci: Takie działania jeszcze bardziej będą rozzuchwalać Rosjan

Czy Threads wyprzedzi Twittera w liczbie aktywnych użytkowników?

Nowa platforma umożliwia zamieszczanie tekstów o długości nieprzekraczającej 500 znaków, w tym linków, re-postów odpowiedzi i filmów wideo. Można logować się do platformy za pomocą konta Instagram, co daje szansę na łatwiejsze przyciągnięcie do serwisu części z 2 miliardów użytkowników tej aplikacji.

Wielkie firmy jak HBO, Billboward, czy Netflix uruchomiły konta na Threads w ciągu pierwszych godzin funkcjonowania platformy. Reuters zauważa, że nie są to pierwsze próby wkroczenia konkurencji na teren zajmowany przez Twittera. Dotąd jednak platformom takim jak Mastodon, Post, Truth Social, T2 czy Bluesky nie udało się zwiększyć zasięgu na tyle, żeby móc mierzyć się z Twitterem.

Powinna istnieć aplikacja do publicznej wymiany opinii, której używałby ponad miliard osób. Twitter miał szansę, ale mu się nie powiodło. Może nam się uda - stwierdził Mark Zuckerberg, wyraźnie rzucając rękąwice Elonowi Muskowi.

Źródło: rmf24.pl

Najnowsze
Sonda
Wczytywanie sondy...
1
0
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo