Wspieraj wolne media

UOKiK nałożył karę na firmę fotowoltaiczną. Nękała ona nieustannymi połączeniami telefonicznymi potencjalnych klientów. "Wpływały do nas liczne skargi"

6
1
1
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Fot. Pixabay

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny, nałożył kary na firmę, która nękała konsumentów telefonami dotyczącymi fotowoltaiki.

  • Firma zajmująca się reklamowaniem paneli fotowoltaicznych Ansmanta Call Center spotkała się z krytyką potencjalnych klientów.
  • Klienci zaniepokojeni telefonicznym nękaniem składali skargi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zapowiedział, że działalność firmy wykraczała poza prawo.
  • Zobacz także: Skup malin na zlecenie rządu trwa. W woj. lubelskim prowadzi go m.in. firma Owocmix

Zajmująca się telemarketingiem spółka Asmanta Call Center oraz osoby nią zarządzające, będą musieli zapłacić karę w łącznej wysokości blisko półtora mln złotych. Telemarketerzy oraz automatyczne boty z tej firmy dzwonią do konsumentów m.in. z ofertą wykonania instalacji fotowoltaicznych a także zapraszają na spotkania handlowe.

Czytaj więcej: Waloryzacja programu 500 plus. Polskie władze się nie zatrzymują. Wicepremier Jarosław Kaczyński zapowiedział kolejną podwyżkę

Firma naruszyła zbiorowe interesy konsumentów

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny nakładając karę przyznał, że do urzędu wpłynęło wiele skarg konsumentów, którzy narzekali na działalność firmy Asmanata Call Center.

Konsumenci skarżyli się na intensywność niechcianych kontaktów i utrudnianie usunięcia swojego telefonu z bazy danych. Podczas rozmów konsumenci byli celowo wprowadzeni w błąd poprzez znaczne zawyżanie kwoty możliwych dotacji na fotowoltaikę. Oprócz kar finansowych nakazałem spółce natychmiastowe zaniechanie tych praktyk. Ukarani menadżerowie zarządzający spółką Asmanta byli wcześniej powiązani z niedziałającą już w Polsce firmą Euro Call Center, której sposób prowadzenia telemarketingu również budził nasze wątpliwości. Z uwagi na możliwość popełnienia przestępstwa (w związku z działalnością Euro Call Center) złożyliśmy zawiadomienie do Prokuratury Krajowej. Urząd współpracuje z organami ścigania, informując o wszczęciu i przebiegu postępowania w sprawie praktyk stosowanych przez spółkę Asmanta - przekazał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że dzwonienie z informacją handlową do osób, które nie wyraziły na to zgody, jest niedozwolone prawnie. O taką zgodę nie można również pytać na początku rozmowy.

Źródło: radiomaryja.pl

Sonda
Wczytywanie sondy...
6
1
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo