UOKiK nałożył karę na firmę fotowoltaiczną. Nękała ona nieustannymi połączeniami telefonicznymi potencjalnych klientów. "Wpływały do nas liczne skargi"
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny, nałożył kary na firmę, która nękała konsumentów telefonami dotyczącymi fotowoltaiki.
- Firma zajmująca się reklamowaniem paneli fotowoltaicznych Ansmanta Call Center spotkała się z krytyką potencjalnych klientów.
- Klienci zaniepokojeni telefonicznym nękaniem składali skargi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zapowiedział, że działalność firmy wykraczała poza prawo.
- Zobacz także: Skup malin na zlecenie rządu trwa. W woj. lubelskim prowadzi go m.in. firma Owocmix
Zajmująca się telemarketingiem spółka Asmanta Call Center oraz osoby nią zarządzające, będą musieli zapłacić karę w łącznej wysokości blisko półtora mln złotych. Telemarketerzy oraz automatyczne boty z tej firmy dzwonią do konsumentów m.in. z ofertą wykonania instalacji fotowoltaicznych a także zapraszają na spotkania handlowe.
❗️Prezes #UOKiK ukarał spółkę Asmanta Call Center oraz osoby zarządzające karami łącznej w wysokości blisko 1,5 mln zł.
Więcej👉https://t.co/zaJ92oglem
🧵1/3 pic.twitter.com/vSFMTSALI9— UOKiK (@UOKiKgovPL) July 12, 2023
Czytaj więcej: Waloryzacja programu 500 plus. Polskie władze się nie zatrzymują. Wicepremier Jarosław Kaczyński zapowiedział kolejną podwyżkę
Firma naruszyła zbiorowe interesy konsumentów
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny nakładając karę przyznał, że do urzędu wpłynęło wiele skarg konsumentów, którzy narzekali na działalność firmy Asmanata Call Center.
Konsumenci skarżyli się na intensywność niechcianych kontaktów i utrudnianie usunięcia swojego telefonu z bazy danych. Podczas rozmów konsumenci byli celowo wprowadzeni w błąd poprzez znaczne zawyżanie kwoty możliwych dotacji na fotowoltaikę. Oprócz kar finansowych nakazałem spółce natychmiastowe zaniechanie tych praktyk. Ukarani menadżerowie zarządzający spółką Asmanta byli wcześniej powiązani z niedziałającą już w Polsce firmą Euro Call Center, której sposób prowadzenia telemarketingu również budził nasze wątpliwości. Z uwagi na możliwość popełnienia przestępstwa (w związku z działalnością Euro Call Center) złożyliśmy zawiadomienie do Prokuratury Krajowej. Urząd współpracuje z organami ścigania, informując o wszczęciu i przebiegu postępowania w sprawie praktyk stosowanych przez spółkę Asmanta - przekazał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że dzwonienie z informacją handlową do osób, które nie wyraziły na to zgody, jest niedozwolone prawnie. O taką zgodę nie można również pytać na początku rozmowy.
Źródło: radiomaryja.pl