Wspieraj wolne media

UE uderza w Facebooka? Zakazuje wykorzystywania danych osobowych do celów reklamowych

3
0
0
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Fot. Pixabay

Europejska Rada Ochrony Danych (EROD) wydała decyzję zakazującą spółce Meta, właścicielowi Facebooka i Instagrama, wyświetlania spersonalizowanych reklam w krajach wspólnoty.

  • Facebook i Instagram nie mogą wyświetlać reklam opartych na zachowaniach użytkowników w Internecie, ponieważ są one sprzeczne z europejskimi przepisami dotyczącymi prywatności.
  • Decyzja została podjęta 27 października przez EROD na wniosek urzędów ochrony danych osobowych w Holandii i Norwegii.
  • Szef holenderskiego urzędu ochrony danych osobowych: Niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych milionów ludzi na Facebooku jest dla tej firmy modelem biznesowym.

Facebook i Instagram nie mogą wyświetlać reklam opartych na zachowaniach użytkowników w Internecie, ponieważ są one sprzeczne z europejskimi przepisami dotyczącymi prywatności. Decyzja została podjęta 27 października przez EROD na wniosek urzędów ochrony danych osobowych w Holandii i Norwegii. 

Organ UE polecił irlandzkiemu komisarzowi ds. ochrony danych podjęcie ostatecznych działań w celu wyegzekwowania tego zakazu wobec Meta w ciągu dwóch tygodni.

To model biznesowy te firmy

Meta śledzi co publikujesz, na co klikasz lub lubisz na Facebooku i Instagramie, i wykorzystuje te informacje do oferowania spersonalizowanych reklam. Niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych milionów ludzi na Facebooku jest dla tej firmy modelem biznesowym - stwierdził Aleid Wolfsen, szef holenderskiego urzędu ochrony danych osobowych i wiceprzewodniczący EROD.

Czytaj także: Unijna batalia ws. kontroli czatów. "UE chce traktować każdego jako potencjalnego pedofila"

Meta obejdzie zakaz? 

Jeszcze przed opublikowaniem decyzji EROD właściciel Facebooka i Instagrama ogłosił 30 października, że ​​zaoferuje mieszkańcom Unii Europejskiej, EOG i Szwajcarii możliwość płacenia miesięcznego abonamentu za korzystanie z obu platform bez żadnych reklam, aby zachować zgodność z ogólnym rozporządzeniem UE.

Portal money.pl zamieścił opinię, że Meta może w ten sposób próbować obejść zakaz sformułowany przez organ UE.

Źródło: irishexaminer.com, money.pl

Sonda
Wczytywanie sondy...
3
0
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo