Tusk zapowiedział budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. Ekspert nie jest zadowolony z kilku rzeczy. Wilk: "W praktyce zostajemy z niczym"
Premier Donald Tusk zapowiedział, że projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie kontynuowany. Ekspert do spraw lotniczych Maciej Wilk nie jest zadowolony z kilku istotnych rzeczy. Wskazał między innymi na harmonogram budowy CPK.
- Premier Donald Tusk zapowiedział, że projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie kontynuowany.
- Szef rządu podkreślił, że jego gabinet dokonał kilku zmian urealniających powstanie tej inwestycji.
- Ekspert do spraw lotniczych Maciej Wilk nie jest zadowolony z kilku istotnych rzeczy.
- Zobacz także: Politolog: Gdyby referendum było rzeczywiście niepowiązane z wyborami, to rzeczywiście wynik mógłby być inny
Premier Donald Tusk zapowiedział, że projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie kontynuowany, określił go o mianem "trójskoku w przyszłość".
Po pierwsze, i to jest zasadnicza różnica w porównaniu do projektu promowanego przez poprzedników, włączymy całą Polskę w ten projekt - poinformował Premier Donald Tusk.
Zaznaczył, że rząd dokonał “urealnienia” CPK. Dodał, że projekt autorstwa koalicji rządzącej “będzie trójskokiem w nowoczesną komunikację”.
Premier @DonaldTusk w #KPRM: Polska stanie się jednym wielkim megalopolis. I zobaczymy to już za kilka lat. W ten projekt nowoczesnej komunikacji zostaną włączone wszystkie duże miasta w Polsce. #Polska100Minut pic.twitter.com/MTk9PW7qgf — Kancelaria Premiera (@PremierRP) June 26, 2024
Czytaj więcej: MSWiA zapowiada budowę systemu bezpiecznej łączności. Chodzi o ochronę ludności
Wilk nie jest zadowolony z jakości planu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego
Ekspert do spraw lotniczych, dyrektor operacyjny Flair Airlines Maciej Wilk w rozmowie z portalem "gazeta.pl" stwierdził, że nie jest zaskoczony tymi zapowiedziami. Zaznaczył też, że w dalszym ciągu nie zgadza się z przedstawionym planem.
Wilk nie zgadza się z zapowiedzią Tuska, jakoby pierwszy samolot miał wystartować z lotniska pod Baranowem w 2032 roku. Jego zdaniem jest to zbyt odległy termin.
Wszystkie benchmarki, które mamy w Europie, wskazują, że realny plan budowy lotniska to jest okres od czterech do pięciu lat, a nie od siedmiu do ośmiu, jak w tym przypadku. W siedem lat zbudowano lotnisko w Osace, na sztucznej wyspie na Pacyfiku. Doprawdy nie rozumiem, dlaczego mielibyśmy przez tyle samo czasu budować lotnisko na baranowskiej łące. To się po prostu nie trzyma kupy - powiedział Maciej Wilk.
Szef stowarzyszenia #TAKdlaCPK uważa również, że słowa Tuska o komunikacji przyszłości na Lotnisku Chopina w Warszawie to mrzonki.
Piękne słowa i piękne wizje, ale w praktyce zostajemy z niczym. Zostajemy z wiatą autobusową w Modlinie i z Lotniskiem Chopina, które nie spełnia kryteriów lotniska stołecznego dla szóstego największego państwa w Europie - wyjaśnił.
Pierwsze spostrzeżenia z pułapu - dosłownie - 39,000 stóp nad ziemią
Dostaliśmy DUOPORT i obietnicę nowego lotniska kiedyś, póki co tylko na slajdach
Pozwolenie na budowę na koniec 2026? Śmiem twierdzić, że w tej kadencji Sejmu budowa nie ruszy - i o to właśnie chodzi — Maciej Wilk ✈️🌎🇵🇱🇨🇦 (@MacVVilk) June 26, 2024
Źródło: tysol.pl