Toyota nie zrezygnuje z silników spalinowych. "Diesel sprawdzonym rozwiązaniem"
Oczywiście silniki spalinowe znajdują się wciąż w ofertach również innych producentów, jednak nie da się ukryć, że większość z nich skupia się przede wszystkim na jednostkach benzynowych.
- Strategia Toyoty, która jest największym producentem samochodów na świecie, nieco różni się od strategii innych firm.
- Japończycy np. dość długo traktowali pęd ku elektromobilności, jak ślepy zaułek motoryzacji, skupiając się na rozwoju napędów hybrydowych.
- W efekcie dziś Toyota oferuje w Europie tylko jeden model bateryjny, a swoją sprzedaż opiera na hybrydach, które zużywają realnie bardzo niewielkie ilości paliwa.
- Zobacz także: Dziura budżetowa w Polsce. Minister Finansów nie widzi problemu. Domański: "Z optymizmem można patrzeć na przyszły strumień podatków"
Toyota nie zrezygnuje z silników spalinowych
Toyota od lat prezentuje odmienne podejście niż większość producentów. Japończycy są ostrożni w kwestii elektromobilności i często wyrażają się pochlebnie o silnikach spalinowych. Przykładem może być niedawna wypowiedź Seana Hanleya - szefa sprzedaży i marketingu Toyoty w Australii, który uważa, że "diesel, mimo powszechnych komentarzy nie jest martwy. Ma jeszcze trochę czasu i nie wymrze tak szybko".
Japońska marka dalej chce rozwijać silniki spalinowe. Akio Toyoda, prawnuk założyciela firmy jest zdania, że napęd spalinowy oraz cele dotyczące emisji spalin można pogodzić. W związku z tym Toyota postanowiła rozpocząć nowy projekt, który ma na celu "na nowo promować rozwój silników".
Japoński producent jakiś czas temu zapowiedział jednak elektryczną ofensywę na Stary Kontynent. W jej ramach Toyota planuje do 2026 roku mieć w swojej elektrycznej ofercie sześć modeli bateryjnych. Ponadto pracuje nad rozwojem akumulatorów półprzewodnikowych, które mają oferować większy zasięg na jednym ładowaniu.
Źródło: autokult.pl