Wspieraj wolne media

Rynek nie jest gotowy na zakaz rejestracji samochodów spalinowych. Minister klimatu i środowiska nie pozostawia złudzeń: "Społeczeństwo niekoniecznie z tą ambitną wizją klimatyczną się zgadza"

13
0
0
Minister klimatu i środowiska Anna Moskwa
Minister klimatu i środowiska Anna Moskwa / Fot. Youtube

Minister klimatu i środowiska Anna Moskwa, podkreśliła, że rynek nie jest gotowy na zakaz rejestracji samochodów spalinowych po 2035 roku. Polityk na antenie Polskiego Radia mówiła, że spodziewa się przesunięcia tego terminu.

Minister klimatu i środowiska Anna Moskwa, wskazała, że dotychczasowe analizy w zakazie rejestracji aut emisyjnych po 2035 roku, to są wyłącznie analizy wpływu na środowisko.

Nie ma analiz dojrzałości rynku, nie ma analiz społeczno-gospodarczych, wpływu na życie obywateli, na portfel indywidualnego mieszkańca Europy. Wierzę, że rewizja i spojrzenie w prawdzie na ten temat spowodują, że 2035 rok nie będzie datą aktualną, bo ani rynek, ani społeczeństwa, ani gospodarki nie są na to gotowe. To absolutnie sztuczna data. Jak się czyta dokumenty widać, że ten 2035 r. został wpisany, bo to jest ładna okrągła data i dobrze wygląda na papierze - zaznaczyła Anna Moskwa.

Polityk dodała, że temat zakazu rejestracji samochodów spalinowych staje się przedmiotem debaty publicznej.

Okazuje się, że społeczeństwo niekoniecznie z tą ambitną wizją klimatyczną się zgadza. Jestem przekonana, że refleksja na poziomie poszczególnych państw doprowadzi do rewizji w 2025 r. i do zmiany tych zapisów. Innej opcji, jeżeli uczciwa analiza społeczno-gospodarcza będzie zrobiona, nie ma - podkreśliła minister klimatu i środowiska.

Czytaj więcej: Tornado nad Mediolanem. Włoskie media: Uszkodzone drogi, wyrwane rośliny. Zobacz przerażające zjawisko meteorologiczne [WIDEO]

Zakaz rejestracji aut spalinowych od 2035 roku

Pod koniec marca w Brukseli ministrowie krajów Unii Europejskiej odpowiedzialni za energetykę opowiedzieli się za zakazem sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku. Reprezentanci Polski jako jedyni zagłosowali przeciw tej decyzji. Bułgaria, Włochy i Rumunia wstrzymały się od głosu.

Argumentem polskich władz za odrzuceniem zakazu, było m.in. wsparcie dla wolnego rynku. 

Naszym zdaniem czynnikiem decydującym o wyborze technologii na kolejne dziesięciolecia powinien być rynek i społeczeństwa, a nie przymus - stwierdziła wówczas minister klimatu i środowiska Anna Moskwa.

W marcu Rada UE ostatecznie przegłosowała przepisy w tym zakresie i nowa regulacja zakłada 100 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla w przypadku nowych pojazdów po 2035 roku.

Źródło: radiomaryja.pl

Sonda
Wczytywanie sondy...
13
0
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo