Rozstrzygnięto przetarg na audyt. Rząd Tuska chce zniszczyć Centralny Port Komunikacyjny? Ekspert obnażył prawdę o wybranych audytorach badających zasadność projekt
Na razie w sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego mają zostać przeprowadzone audyty dotyczące zasadności realizacji inwestycji oraz jej ewentualnej wielkości. Jak poinformował Maciej Wilk, rozstrzygnięto już przetarg w sprawie audytorów.
- Na razie w sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego mają zostać przeprowadzone audyty.
- Rząd Donalda Tuska od początku nie wykazuje zaangażowania w sprawie budowy CPK.
- Ekspert do spraw lotnictwa Maciej Wilk obnażył prawdę o wybranych audytorach.
- Zobacz także: Rolnicy protestują przeciwko polityce rządu. Żądają ochrony przed Zielonym Ładem. Siekierski: "Chcemy, żeby przepływ towarów podlegał pewnej kontroli"
Na razie w sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego mają zostać przeprowadzone audyty dotyczące zasadności realizacji inwestycji oraz jej ewentualnej wielkości. Wiele wskazuje jednak na to, że nawet jeżeli CPK będzie budowane, to w okrojonej formie i z dużym opóźnieniem. Niepokój dotyczących przyszłości inwestycji budzą nowe informacje. Jak poinformował ekspert do spraw lotnictwa Maciej Wilk rozstrzygnięto przetarg na audyt projektu CPK.
Wygrało konsorcjum firm HMJ, Projekt Plus i TECH-TOR z ofertą 387 450 zł – najniższą z 3 złożonych ofert, pomimo oceny doświadczenia eksperta w zakresie inwestycji kolejowych na zero punktów - poinformował Maciej Wilk.
Zauważył on, że wśród audytorów znalazły się trzy podejrzane firmy.
Jest rzeczą absolutnie zatrważające, że przyszłość strategicznego projektu o budżecie 155 mld zł (Faza 1 do 2030 r. – lotnisko + kolejowy Y), nad którym przez ostatnie lata pracował sztab wysokiej klasy specjalistów, powierzona zostaje trzem firmom-krzakom - podkreślił ekspert do spraw lotnictwa.
Wilk wylicza, że w 2022 r. firmy te miały w sumie 4,78 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,19 mln zł kapitału własnego, 229 tys. zł zysku netto oraz zaledwie ok. 20 pracowników.
Wybrane podmioty nie posiadają kompetencji, doświadczenia ani – przede wszystkim – renomy, aby dokonywać eksperckiej opinii projektu tej skali - dodał Wilk.
W wątku opublikowanym na portalu X, Maciej Wilk pokazuje przykłady dowodzące braku profesjonalizmu firm, którym powierzono prace wokół CPK.
PAŃSTWO Z DYKTY... STRIKES BACK ‼️
Rozstrzygnięto przetarg na pierwszy z 8 audytów projektu #CPK - w zakresie weryfikacji i oceny harmonogramów dla części lotniskowej oraz kolejowej
Wygrało konsorcjum firm HMJ, Projekt Plus i TECH-TOR z ofertą 387 450 zł - najniższą z 3… pic.twitter.com/9A40RW7iKT — Maciej Wilk ✈️🌎🇵🇱🇨🇦 (@MacVVilk) February 28, 2024
To się nie dzieje. Pracę najlepszych polskich specjalistów wspieranych przez renomowane międzynarodowe firmy będą recenzować osoby z poniższej galerii osobliwości - skomentował poseł Marcin Horała z Prawa i Sprawiedliwości.
To się nie dzieje. Pracę najlepszych polskich specjalistów wspieranych przez renomowane międzynarodowe firmy będą recenzować osoby z poniższej galerii osobliwości ⬇️ https://t.co/3ExY6S0Brb — Marcin Horała (@mhorala) February 28, 2024
Jak zauważył z kolei Radosław Karbowski, jedna z firm posiada stronę internetową, która pod względem szaty graficznej zatrzymała się na początku 2000 roku.
Jedna z firm, która będzie dokonywać audytu CPK ma taką stronę. Przypomnijmy, że mamy 2024, a nie 2008. Punktowanie za najniższą cenę to zmora wszystkich przetargów. Lejemy asfalt? Bierzmy najtańszych! A że zapłacimy więcej za łatanie w kolejnych latach? Ojtamojtam - wskazał Radosław Karbowski.
Jedna z firm, która będzie dokonywać audytu CPK ma taką stronę. Przypomnijmy, że mamy 2024, a nie 2008.
Punktowanie za najniższą cenę to zmora wszystkich przetargów. Lejemy asfalt? Bierzmy najtańszych! A że zapłacimy więcej za łatanie w kolejnych latach? Ojtamojtam. https://t.co/WP3ea7aq3h pic.twitter.com/8Ay1RdM8gi — Radek Karbowski (@RadekKar) February 28, 2024
Czytaj więcej:
Niepewna przyszłość CPK
Centralny Port Komunikacyjny to węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. To jedna z największych inwestycji, jaką zaplanował rząd Zjednoczonej Prawicy.
W przestrzeni medialnej nadal trwają dyskusje nad przyszłością tego projektu, nie jest tajemnicą, że zadeklarowanym przeciwnikiem inwestycji jest pełnomocnik nowego rządu ds. CPK Maciej Lasek.
Źródło: dorzeczy.pl, x.com