Rozstrzygnięto przetarg na audyt. Rząd Tuska chce zniszczyć Centralny Port Komunikacyjny? Ekspert obnażył prawdę o wybranych audytorach badających zasadność projekt

0
0
0
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Fot. PAP/Andrzej Jackowski

Na razie w sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego mają zostać przeprowadzone audyty dotyczące zasadności realizacji inwestycji oraz jej ewentualnej wielkości. Jak poinformował Maciej Wilk, rozstrzygnięto już przetarg w sprawie audytorów.

Na razie w sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego mają zostać przeprowadzone audyty dotyczące zasadności realizacji inwestycji oraz jej ewentualnej wielkości. Wiele wskazuje jednak na to, że nawet jeżeli CPK będzie budowane, to w okrojonej formie i z dużym opóźnieniem. Niepokój dotyczących przyszłości inwestycji budzą nowe informacje. Jak poinformował ekspert do spraw lotnictwa Maciej Wilk rozstrzygnięto przetarg na audyt projektu CPK.

Wygrało konsorcjum firm HMJ, Projekt Plus i TECH-TOR z ofertą 387 450 zł – najniższą z 3 złożonych ofert, pomimo oceny doświadczenia eksperta w zakresie inwestycji kolejowych na zero punktów - poinformował Maciej Wilk.

Zauważył on, że wśród audytorów znalazły się trzy podejrzane firmy.

Jest rzeczą absolutnie zatrważające, że przyszłość strategicznego projektu o budżecie 155 mld zł (Faza 1 do 2030 r. – lotnisko + kolejowy Y), nad którym przez ostatnie lata pracował sztab wysokiej klasy specjalistów, powierzona zostaje trzem firmom-krzakom - podkreślił ekspert do spraw lotnictwa.

Wilk wylicza, że w 2022 r. firmy te miały w sumie 4,78 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,19 mln zł kapitału własnego, 229 tys. zł zysku netto oraz zaledwie ok. 20 pracowników.

Wybrane podmioty nie posiadają kompetencji, doświadczenia ani – przede wszystkim – renomy, aby dokonywać eksperckiej opinii projektu tej skali - dodał Wilk.

W wątku opublikowanym na portalu X, Maciej Wilk pokazuje przykłady dowodzące braku profesjonalizmu firm, którym powierzono prace wokół CPK.

To się nie dzieje. Pracę najlepszych polskich specjalistów wspieranych przez renomowane międzynarodowe firmy będą recenzować osoby z poniższej galerii osobliwości - skomentował poseł Marcin Horała z Prawa i Sprawiedliwości.

Jak zauważył z kolei Radosław Karbowski, jedna z firm posiada stronę internetową, która pod względem szaty graficznej zatrzymała się na początku 2000 roku.

Jedna z firm, która będzie dokonywać audytu CPK ma taką stronę. Przypomnijmy, że mamy 2024, a nie 2008. Punktowanie za najniższą cenę to zmora wszystkich przetargów. Lejemy asfalt? Bierzmy najtańszych! A że zapłacimy więcej za łatanie w kolejnych latach? Ojtamojtam - wskazał Radosław Karbowski. 

Czytaj więcej: 

Niepewna przyszłość CPK

Centralny Port Komunikacyjny to węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. To jedna z największych inwestycji, jaką zaplanował rząd Zjednoczonej Prawicy.  

W przestrzeni medialnej nadal trwają dyskusje nad przyszłością tego projektu, nie jest tajemnicą, że zadeklarowanym przeciwnikiem inwestycji jest pełnomocnik nowego rządu ds. CPK Maciej Lasek.

Źródło: dorzeczy.pl, x.com

Najnowsze
Sonda
Wczytywanie sondy...
0
0
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo