Jak będzie wyglądać poruszanie się samochodem po Warszawie za kilka lat? Zobacz poradnik dla kierowców
Prawnik Ordo Iuris Łukasz Bernaciński w swoim wpisie na portalu X przypomniał, że władze Warszawy dążą do tego, aby stolica naszego kraju stała się miejscem bez pojazdów samochodowych. Warto przypomnieć próbę wprowadzenia Stref Czystego Transportu. Zobacz poradnik dla kierowców.
- Władze Warszawy dążą do tego, aby stolica naszego kraju stała się miejscem bez pojazdów samochodowych.
- Warto przypomnieć próbę wprowadzenia Stref Czystego Transportu.
- Prawnik Ordo Iuris Łukasz Bernaciński przedstawił poradnik dla kierowców.
- Zobacz także: Ważny zagraniczny inwestor wycofa się z Polski? Protasiewicz: Za czasów PiS było im lepiej!
Prawnik Ordo Iuris Łukasz Bernaciński w swoim wpisie na portalu X przypomniał, że władze Warszawy dążą do tego, aby stolica naszego kraju stała się miejscem bez pojazdów samochodowych. Warto przypomnieć, że od zeszłego roku głośnym tematem jest między innymi wprowadzenie tzw. Stref Czystego Transportu.
Wymienił on również takie plany jak zwężanie ulic - np. Al. Jerozolimskie zwężone do jednego pasa ruchu. W przekroju ulicy oznacza to 6m szerokości dla samochodów, 13,5m dla komunikacji miejskiej, 18,1m dla pieszych i rowerzystów, zakaz wjazdu do centrum miasta coraz większej ilości pojazdów - SCT, ograniczenia prędkości zniechęcające do używania samochodów - Strefa Tempo30.
Kierowco! Czy wiesz jak będzie wyglądać poruszanie się samochodem po @warszawa za kilka lat?
🔴zwężanie ulic - np. Al. Jerozolimskie zwężone do jednego pasa ruchu. W przekroju ulicy oznacza to 6m szerokości dla samochodów, 13,5m dla komunikacji miejskiej, 18,1m dla pieszych i… — Łukasz Bernaciński (@dr_Bernacinski) June 3, 2024
Łukasz Bernaciński podzielił się również poradnikiem stworzonym przez ekspertów z Ordo Iuris, który można znaleźć pod tym linkiem.
Czytaj więcej: Konfederacja zaskoczyła. "Pierwszy prawdziwie zeroemisyjny samochód spełniający normy unijne"
Samochód staje się dobrem luksusowym
Kupno nowego samochodu staje się coraz trudniejsze dla europejskich konsumentów. Wzrost kosztów produkcji kompaktowych aut, spowodowany surowymi normami emisji spalin i zwiększonymi wymogami bezpieczeństwa, sprawia, że są one coraz mniej dostępne dla wielu osób z powodów finansowych.
Ponadto, duże miasta w Polsce chcą wprowadzać tzw. Strefy Czystego Transportu (SCT). Od lipca 2024 r. do centrum Warszawy nie wjadą diesle mające więcej niż 18 lat oraz auta benzynowe mające więcej niż 27 lat.
Źródło: tvmn.pl, x.com