Hipokryzja Lewicy w sprawie klimatu. Setki lotów krajowych Katarzyny Kotuli. Minister do spraw Równości nie oszczędzała środków publicznych
Radosław Karbowski opublikował na portalu X ciekawe dane na temat tzw. kilometrówek wyrobionych przez obecną Minister do spraw Równości Katarzynę Kotulę. Od 2019 do 2023 roku wyrobiła ona setki lotów i tysiące kilometrów transportem drogowym.
- Radosław Karbowski opublikował ciekawe dane na temat tzw. kilometrówek wyrobionych przez obecną Minister do spraw Równości Katarzynę Kotulę.
- Od 2019 do 2023 roku wyrobiła ona setki lotów i kilometrów.
- Lewica w kwestii zmian klimatu namawia wyłącznie społeczeństwo na korzystanie z nieemisyjnych środków transportu.
- Zobacz także: Debata prezydencka w Stanach Zjednoczonych. Donald Trump zaprezentuje kandydata na Wiceprezydenta? Hernik: "Mówi się o trzech nazwiskach"
Radosław Karbowski opublikował na portalu X ciekawe dane na temat tzw. kilometrówek wyrobionych przez obecną Minister do spraw Równości Katarzynę Kotulę. Od 2019 do 2023 roku wyrobiła ona setki lotów i tysiące kilometrów transportem drogowym.
W okresie 2019-2020, z samolotu korzystała 41 razy, co kosztowało polskich podatników 23 468,40 zł, natomiast samochodem przejechała 44 036 km co wyniosło 36 805,20 zł. Natomiast w 2021 r. podobnie jak uprzednio z samolotów korzystała 41 razy, przejechała 41 998 km - 35 102,20 zł, ponadto za wynajem samochodów Polacy zapłacili 7643,59 zł.
Jak się okazuje, juz w 2022 r. pobiła ona swoje poprzednie rekordy korzystając z samolotu, aż 60 razy co kosztowało Polaków 39 528,00 zł, przejechała zaś 42 000 km - 35 103,60 zł, natomiast wynajem samochodów kosztował 41 520,65 zł. W 2023 r. wylatywała 43 co kosztowało podatników 31 625,64 zł, przejechała 35 906 km - 41 292,41 zł, a wynajem aut kosztował 37 580,04 zł.
Katarzyna Kotula w IX kadencji Sejmu – przejechane kilometry i zrealizowane loty krajowe.
2019/2020
✈️ Loty: 41 (23 468,40 zł)
🛣️ Kilometry: 44 036 (36 805,20 zł)
2021
✈️ Loty: 41 (23 468,40 zł)
🛣️ Kilometry: 41 998 (35 102,20 zł)
🚗 Najem samochodów: 7643,59 zł
2022
✈️… pic.twitter.com/DYIYrbalRl — Radek Karbowski (@RadekKar) June 25, 2024
Dane te pokazują, że Lewica w kwestii zmian klimatu namawia wyłącznie społeczeństwo na korzystanie z rowerów i innych nieemisyjnych środków transportu, gdy sami jej politycy nie zamierzają rezygnować z wygody podróżowania.
Czytaj więcej: Politolog: Gdyby referendum było rzeczywiście niepowiązane z wyborami, to rzeczywiście wynik mógłby być inny
Śmiszek usprawiedliwia swojego partnera
Współprzewodniczący Lewicy Robert Biedroń został w lipcu zeszłego roku zapytany przez prowadzącą Beatę Lubecką z "Radia Zet" o posiadanie przez polityków tego środowiska nawet kilku aut spalinowych oraz zatrudniają pracowników na umowę zlecenie.
Posiadają to posiadają, jeżdżą bo jeżdżą. Widocznie potrzebują - stwierdził współprzewodniczący Nowej Lewicy Robert Biedroń.
Kilka miesięcy później dodał również, że nie zamierza on podróżować koleją między Polską i Brukselą i nie zrezygnuje z samolotu na rzecz ochrony klimatu.
Wiceminister Sprawiedliwości Krzysztof Śmiszek w rozmowie dla "Radia Zet" z Bogdanem Rymanowskim odpowiedział, czy popiera on stanowisko swojego partnera Roberta Biedronia w sprawie podróżowania samolotem z Brukseli.
Dojazd do Brukseli pociągiem trwa bardzo, bardzo długo, a spotkań jest wiele. Troska o planetę, środowisko nie polega na tym, że rezygnujemy ze wszystkiego, tylko rezygnujemy z rzeczy niepotrzebnych - stwierdził partner Biedronia poseł Krzysztof Śmiszek.
Czego nie rozumiecie?
Biedroń nie zrezygnuje z latania, bo mu jest potrzebne i ten sam Biedroń głosuje za zakazem aut spalinowych, bo wg niego nie są one nam potrzebne i możemy sobie poszukać innego transportu pic.twitter.com/CRnXdHjAqS — Wolność__Słowa (@WolnoscO) January 17, 2024
Źródło: tvmn.pl, x.com