Facebook usuwa wpisy lokalnych mediów. Specjaliści wskazują na dwie przyczyny tego problemu: algorytmy i europejskie regulacje prawne
Od pewnego czasu Facebook kasuje bez ostrzeżenia posty lokalnych mediów, które wstawiają własne linki do artykułów. Specjaliści wskazują na dwie przyczyny tego problemu. Portal Marka Zuckerberga jest nadal ważnym nośnikiem dla lokalnych mediów.
- Od pewnego czasu Facebook kasuje bez ostrzeżenia posty lokalnych mediów promujących własne artykuły.
- Specjaliści wskazują na dwie przyczyny tego problemu to jest regulacje unijne i algorytm.
- Portal Marka Zuckerberga jest nadal ważnym nośnikiem dla lokalnych mediów.
- Zobacz także: Będzie pierwszy pojedynek Sejm MMA? Kaleta wezwał na pojedynek Ryszarda Petru. "To chodź, wyjdziemy" [+WIDEO]
Od pewnego czasu Facebook kasuje bez ostrzeżenia posty lokalnych mediów, które wstawiają własne linki do artykułów o bieżących wydarzeniach, czy też rocznicach. Patryk Ślęzak ze Stowarzyszenia Mediów Lokalnych w rozmowie z portalem "wirtualnemedia.pl" wyjaśnił, że ta sytuacja jest szkodliwa dla lokalnych wydawców, gdyż powoduje spadek zasięgu dla strony danego medium.
Cała sytuacja jest bardzo szkodliwa dla wydawców lokalnych. Post oznaczony jako spam oznacza spadek zasięgu całego fanpage - wyjaśnił Patryk Ślęzak ze Stowarzyszenia Mediów Lokalnych.
Problem z usuwaniem przez algorytm Facebooka postów małych wydawców ma trwać od co najmniej kilku miesięcy. Sprawa nie dotyczy tylko Polski – brytyjski serwis branżowy Press Gazette opisuje przykłady niesprawiedliwej klasyfikacji treści mediów ze Słowenii, Czech czy Portugalii. Problem obejmuje też lokalne brytyjskie media.
Patryk Ślęzak wskazał również, że choć media lokalne starają się budować ruch na dywersyfikacji jego źródeł, to jednak dla wielu Facebook ciągle jest ważny. Może generować 30-40 proc. ruchu danego medium.
Oliwy do ognia dolewa fakt, że nie ma po stronie platformy z kim rozmawiać. Zgłoszenia idą nie wiadomo gdzie i często pozostają bez odpowiedzi. Z pewnością nie istnieje w Polsce dobra komunikacja między wydawcami lokalnymi, a Facebookiem - dodał Ślęzak.
Dwie przyczyny problemów z Facebookiem
Dagmara Rżyska z Euvic Digital oceniła, że są dwie możliwości przyczyny problemu z Facebookiem. Jako pierwsze wymieniła błędy w algorytmie na platformie Marka Zuckerberga.
Facebook korzysta z zaawansowanych algorytmów do moderowania treści, które mają na celu walkę ze spamem, dezinformacją i szkodliwymi treściami. Częste aktualizacje algorytmów i systemów moderacji mogą powodować tymczasowe problemy. Nowe zasady mające na celu skuteczniejsze zwalczanie dezinformacji mogą czasami prowadzić do niezamierzonych konsekwencji, takich jak usunięcie prawdziwych informacji - wyjaśniła Dagmara Rżyska.
Druga przyczyna to konieczność dostosowania się do nowych europejskich regulacji prawnych - Digital Services Act.
Źródło: wirtualnemedia.pl