Wspieraj wolne media

Co się dzieje z Centralnym Portem Komunikacyjnym? Nowe informacje w sprawie postępów w budowie. Czernicki: "Trwają intensywne prace w zakresie projektowania

18
19
3
Centralny Port Komunikacyjny
Centralny Port Komunikacyjny / Fot. PAP/Andrzej Jackowski

Prezes spółki Centralny Port Komunikacyjny Filip Czernicki poinformował, że prace projektowe w zakresie infrastruktury terminalowej Centralnego Portu Komunikacyjnego są zaawansowane. Poinformował również, że niebawem ma zostać uruchomiony program dobrowolnych nabyć dla linii kolejowej Warszawa-Łódź.

  • Prezes spółki Centralny Port Komunikacyjny Filip Czernicki przekazał najnowsze informacje w sprawie postępu prac.
  • Wyjawił, że prace projektowe w zakresie infrastruktury terminalowej Centralnego Portu Komunikacyjnego są zaawansowane w około 50 proc.
  • Niebawem ma zostać uruchomiony program dobrowolnych nabyć dla linii kolejowej Warszawa-Łódź.

Prezes spółki Centralny Port Komunikacyjny Filip Czernicki poinformował, że prace projektowe w zakresie infrastruktury terminalowej Centralnego Portu Komunikacyjnego są zaawansowane w około 50 proc., natomiast w zakresie pozostałej infrastruktury, czyli między innymi. płyt lotniska i dróg kołowania - w około 40 proc. Prace toczą się na podstawie umów podpisanych z Foster and Partners (terminal) i Dar Al-Handasah Consultants (drogi startowe, drogi kołowania, płyta lotniska).

Trwają intensywne prace w zakresie projektowania. Jest to dzisiaj zaawansowanie projektowania po stronie firm, które są zakontraktowane na rzecz projektowania infrastruktury terminala pasażerskiego: firma Foster and Partners ma mniej więcej zaawansowanie 50 procent na tym projekcie. Firma Dar, która projektuje jako tzw. Master of Civil Engineering jest firmą, która projektuje całą infrastrukturę, nazywam ją horyzontalną, czyli wszystkie płyty, drogi kołowania, media itd. Tam bodaj jest nawet mniejsze zaawansowanie, pewnie koło 40 procent - poinformował prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego. 

Przetarg na budowę tunelu w Łodzi

Podkreślił, że dotychczas Centralny Port Komunikacyjny nabył 38 procent gruntów dla lotniska, a zgłosiło się 70-80 procent osób mieszkających na tym terenie, którzy ewentualnie byliby gotowi do podpisania umowy.

Poinformował, że niebawem ma zostać uruchomiony program dobrowolnych nabyć dla linii kolejowej Warszawa-Łódź.

Tutaj zaawansowanie prac też już jest spore, ponieważ w tym zakresie będziemy na dniach uruchamiać przetarg na budowę tunelu w Łodzi, a za chwilę potem dla kolejnych części inwestycji i nie ukrywam, że z punktu widzenia inżynieryjnego wydaje się, że ta linia Warszawa-Łódź tak naprawdę jest większym wyzwaniem niż samo lotnisko - podkreślił Filip Czernicki.

Czytaj więcej: Do życia wchodzi dyrektywa unijna. Dotkliwe kary dla firm za nieposłuszeństwo wobec szkodliwej polityki klimatycznej. To dalsze reperkusje Porozumienia Paryskiego

Rząd Tuska wprowadził zmiany w projekcie Centralnego Portu Komunikacyjnego

Donald Tusk zapowiedział pod koniec czerwca, że koalicja rządząca zamierza rozwinąć projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego. Władza chce skupić się na budowie tzw. “Y”, czyli Kolei Dużych Prędkości, które połączą Warszawę, Łódź i Centralny Port Komunikacyjny z Wrocławiem i Poznaniem.

Tusk zapowiedział również budowę portu lotniczego w Baranowie, który będzie mógł obsłużyć 35 mln pasażerów.

Resort infrastruktury zaprezentował Horyzontalny Rozkład Jazdy do 2035 r., czyli rozrysowany na mapie plan z uwzględnieniem Kolei Dużych Prędkości, który wywołał burzę w sieci. 

Koncepcje kolejowe skrytykował Grzegorz Siemionczyk. Dziennikarz ekonomiczny zwrócił uwagę, że “wschodnia Polska pozostaje Polską B”. Również samorządowiec Patryk Wild zauważył, że na mapie nie ma bezpośredniego połączenia Białystok-Lublin, a słabo skomunikowane są Kielce i Zielona Góra.

Źródło: dorzeczy.pl, isbnews.pl

Sonda
Wczytywanie sondy...
18
19
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo