Agora: Nie jesteśmy już bojkotowani. "Rynek reklamowy wygląda dzisiaj optymistycznie"
Agora, wydawca “Gazety Wyborczej”, zaczęła być znów uwzględniana przez spółki Skarbu Państwa w budżetach reklamowych. Ma to związek ze zmianą władzy w Polsce.
- Prezes Bartosz Hojka powiedział, że Agora nie jest już bojkotowana przez spółki Skarbu Państwa na rynku reklamowym.
- Przyznał również, że aktualna tegoroczna prognoza przychodów reklamowych Agory może być podniesiona.
- W listopadzie ubiegłego roku w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl skarżył się, że przez ostatnich osiem lat jego spółka była pomijana w wydatkach spółek Skarbu Państwa.
- Zobacz także: Prezentacja Tarczy Wschód. Wiemy ile będzie ona kosztować. Premier Donald Tusk: "Dla nas priorytetem musi być bezpieczeństwo"
Prezes Agory Bartosz Hojka jeszcze w listopadzie ubiegłego roku w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl skarżył się, że przez ostatnich osiem lat jego spółka była pomijana w wydatkach spółek Skarbu Państwa.
Liczymy w tym zakresie na powrót do normalności - powiedział.
Na konferencji zarządu Agory podsumowującej pierwszy kwartał tego roku Hojka stwierdził, że “skończyła się zmowa spółek Skarbu Państwa przeciwko niezależnym mediom, w tym Agorze”.
Nie jesteśmy w stanie powiedzieć, jakie były wpływy w tym obszarze w ostatnich miesiącach. Nie kategoryzujemy naszych klientów ze względu na ich strukturę kapitałową, nie raportujemy tego typu informacji. Natomiast możemy wskazać, co zauważyliśmy tak generalnie w pierwszym kwartale - powiedział.
Hojka dodał, że Agora nie jest już bojkotowana przez spółki Skarbu Państwa na rynku reklamowym.
Coś drgnęło, ale poziom tych wydatków w pierwszym kwartale jest na tym etapie raczej rachityczny - powiedział.
“Rynek reklamowy wygląda dzisiaj optymistycznie”
Przyznał również, że aktualna tegoroczna prognoza przychodów reklamowych Agory może być podniesiona.
Oceniamy, że rynek wygląda dzisiaj optymistycznie, w szczególności rynek reklamowy. Dynamika wydatków reklamowych I kwartału pozytywnie nas naskoczyła, jest powyżej naszych prognoz. Zachodzi duże prawdopodobieństwo, że nasza prognoza dotycząca całego roku, która dzisiaj zawiera się w przedziale 5-7 proc. wzrostu, będzie zrewidowana w górę - powiedział prezes Agory.
Chcemy sobie dać chwilę czasu, żeby przyjrzeć się wynikom II kwartału, ponieważ pierwsze kilka tygodni II kwartału, które już za nami, na razie wykazuje gorszą dynamikę niż I kwartał. Chcemy na spokojnie przyjrzeć się temu, jak rynek się będzie się zachowywał i podjąć ostateczną decyzję, jak ukształtować tę prognozę dla rynku reklamowego na cały rok - dodał.
Czytaj także: "Super Express" kolejny raz ich pominął. Kandydat Polexitu wtargnął do studia
TV Media Narodowe znów atakowane przez ludzi Tuska
Ludzie premiera Donalda Tuska znów atakują naszą stację. Tym razem wzywają do bojkotu operatorów kablowych celem zablokowania emisji TVMN.
Jeśli chcesz, aby była w Polsce przestrzeń dla konserwatywnych mediów, wesprzyj nasze działania poprzez portal zrzutka.pl. Można to także zrobić za pośrednictwem wpłaty na konto bankowe: 33 1020 1055 0000 9302 0571 0100 pod tytułem: Darowizna na TVMN.
Źródło: wirtualnemedia.pl