Wspieraj wolne media

Soros przejmuje kolejne media w Stanach Zjednoczonych. Inwestuje w stacje radiowe. Chce wpłynąć na wynik wyborów prezydenckich.

0
0
7
George Soros
George Soros / Fot. PAP/EPA/GEORG HOCHMUTH

George Soros zainwestował 400 milionów dolarów w drugą co do wielkości amerykańską spółkę radiową. Ponad 220 rozgłośni nadających na obszarze całego kraju wspomóc ma prezydencką kampanię Partii Demokratycznej.

George Soros zainwestował niedawno 400 milionów dolarów w drugą co do wielkości amerykańską spółkę radiową. Ponad 220 rozgłośni nadających na obszarze całego kraju wspomóc ma prezydencką kampanię Partii Demokratycznej. Miliarder chce też odwrócić preferencje wyborcze mieszkańców sprzyjającego Republikanom Teksasu.

Potężne przedsięwzięcie biznesowo-medialne realizowane w roku wyborczym skłania do komentarzy, że jego rzeczywistym celem jest wpłynięcie na rezultat powszechnego głosowania nad obsadą najważniejszego fotela w Białym Domu.

Według pojawiających się raportów finansowych lewicowy miliarder kupił 400 milionów dolarów długu Audacy, drugiego w kraju właściciela stacji radiowej (za iHeart Media), posiadacza ponad 220 stacji w całym kraju - podaje serwis "Life Site News".

W styczniu wspomniana firma ogłosiła upadłość z powodu długu sięgającego niemal 2 miliardów dolarów. Soros wykupił część zobowiązań.

Miliarder przekazuje też pieniądze lokalnym oddziałom Partii Demokratycznej w Teksasie, który odznacza się sympatią większości wyborców dla Partii Republikańskiej. Chodzi o sześciocyfrowe kwoty wspierające opozycję w w hrabstwach Hidalgo, Cameron i Dallas, gdzie mieszka wielu Latynosów.

Czytaj więcej: Rosjanie zdobyli Awdijiwkę. Szef polskiej dyplomacji zaapelował do innych krajów. Sikorski: "Jest już być może za późno"

Soros nie pierwszy raz przejmuje media

Jak podaje "lifesitenews.com" w zeszłym roku wspierany przez Sorosa National Trust przejął kontrolę nad największą siecią gazet w stanie Maine. Kupił, aż pięć dzienników i 17 tygodników. National Trust otrzymał na fundusze od Fundacji Społeczeństwa Otwartego Sorosa i lewicowego szwajcarskiego miliardera Hansjörga Wyssa.

Podsumowując inwestycje George’a Sorosa w media na przestrzeni ostatnich 20 lat amerykańskie Centrum Badań nad Mediami oceniło, że od 2003 roku Soros przekazał ponad 52 miliony dolarów wszelkiego rodzaju mediom - liberalnym organizacjom informacyjnym, reporterom śledczym, a nawet mniejszym blogom. Był także zaangażowany w finansowanie infrastruktury rzekomo neutralnych publikatorów, od edukacji po stowarzyszenie rzeczników branży. Wiele innych operacji, które wspiera Soros, ma również element medialny.

Źródło: pch24.pl, lifesitenews.com

Sonda
Wczytywanie sondy...
0
0
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo