5 powodów świadczących o rychłym upadku Facebooka. To koniec internetowego giganta?
Przedsiębiorca zajmujący się szeroko rozumianym human resources (HR) Cezary Bachański wróży Facebookowi upadek. Podał pięć powodów.
- Przedsiębiorca: Nie będzie tu wykresów cen akcji, a raczej będzie to empiryczna analiza tego podmiotu
- Zdaniem przedsiębiorcy portal upadnie m.in. przez brak możliwości odpowiedniego targetowania reklam czy ograniczanie wolności słowa
- "Wrzucanie wszystkich do jednego wora, blokując konta reklamowe poprzez algorytm i całkowity brak supportu, ogranicza możliwości zarabiania tej platformy"
Na swoim Twitterze Cezary Bachański podał pięć powodów, dla których, według niego, amerykański koncern społecznościowy nie ma przyszłości.
Wszyscy od piątku żyją tematyką banków, a ja dziś dla odmiany od tego całego zamieszania pokuszę się o ocenę szansy na przetrwanie Facebooka (Meta) - napisał na swoim Twitterze Bachański.
Przedsiębiorca dodał, że nie będzie opierał się na wykresach cen akcji, ponieważ będzie to bardziej analiza obserwacyjna. Stwierdził, że Facebook jest bardzo blisko unicestwienia, mimo że jeszcze na siebie zarabia.
W związku z tym, że używałem go przez prawie pięć lat do budowania sprzedaży B2C, to mam trochę o tym pojęcia, jak i również nadal prowadzę tam swoją prywatną stronę opiniotwórczą - napisał Bachański.
5 powodów upadki Facebooka
Pierwszym powodem, jaki podaje przedsiębiorca jest brak możliwości odpowiedniego targetowania reklam. Wskazuje, że niemożność ustawienia zakresu wieku i płci oraz zmniejszona liczba dopasowań powoduje, że reklamy nie trafiają do pożądanej grupy.
Korzystanie z Facebooka utrudnia też shadowban i zdejmowanie postów. Przedsiębiorca zaznacza, że w zasadzie nie “można pisać np. w ogłoszeniach, że szuka się kobiety do pracy z dziećmi, bo to… dyskryminacja”. Bachański podaje własny przykład ucięcia zasięgów przez portal.
Kiedyś dostaliśmy shadowbana za to, że zamieściliśmy ogłoszenie o poszukiwaniu studenta poniżej 26 roku życia do pracy. Zasięg z kilku tysięcy powędrował na kilkaset osób. Oczywiście z zablokowanym kontem reklamowym - napisał.
Trzeci powód to “brak szacunku, obsługi i banki”. Bachański zaznacza, że przez masowe zwolnienia w 2022 r. brakuje ludzi do obsługi. Dodaje, że w przypadku skasowania konta, nie można się odwołać, ponieważ nie ma gdzie.
Kolejny punkt to “brak możliwości założenia konta tylko do celów komercyjno-służbowych”. Bachański zaznaczył, że komercyjna strona musi być związana z kontem osobistym. Dodaje, że przewinienia pracownika na koncie firmowym powodują też zablokowanie twojego osobistego konta.
Piąty powód to “pozorna wolność słowa”. Przedsiębiorca podkreśla, że “zakazane są różne tematy, po których zostajesz stopniowo wygaszany”. Dodaj, że promowanie lewicowych ideologii nie spotyka się ze sprzeciwem Facebooka.
Wrzucanie wszystkich do jednego wora, blokując konta reklamowe poprzez algorytm i całkowity brak supportu ogranicza możliwości zarabiania tej platformy, która i tak chyli się ku swojemu końcowi. Młodzi z fejsa odchodzą, no i to się tej platformie należy - napisał przedsiębiorca.
🔵 DLACZEGO FACEBOOK UPADNIE 🔵
Wszyscy od piątku żyją tematyką banków, a ja dziś dla odmiany od tego całego zamieszania pokuszę się o ocenę szansy na przetrwanie Facebooka (Meta).
Nie będzie tu wykresów cen akcji, a raczej będzie to
empiryczna analiza tego podmiotu. Pomimo… https://t.co/dYRn7Xw9QV pic.twitter.com/2379yqqOxX — Cezary Bachański (@BachanskiCezary) March 13, 2023
Źródło: Twitter