Wspieraj wolne media

Otwarto nowy most w Warszawie. Jest przeznaczony tylko dla pieszych i rowerzystów

0
1
4
Kładka połączyła brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Liczy 452 metry długości
Kładka połączyła brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Liczy 452 metry długości / Fot. PAP/Marcin Obara

Paradoksem jest, że nowy warszawski obiekt nie posiadając podziału trasy na ruch pieszy i rowerowy, został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie użytkowników.

  • Warszawa powitała nową atrakcję miejską — most pieszo-rowerowy, który łączy dwie strony miasta, przecinając rzekę Wisłę.
  • W uroczystości otwarcia w czwartkowy wieczór uczestniczył prezydent miasta, Rafał Trzaskowski.
  • Wiceprzewodniczący Platformy Obywatelskiej określił nową konstrukcję jako "piękny obiekt i nową wizytówkę Warszawy".
  • Zobacz także: Pigułka "dzień po" zawetowana. Prezydent Duda podjął decyzję

Nowy most na warszawskiej Wiśle

W czwartek, po dwóch latach od rozpoczęcia prac, w Warszawie został otwarty nowy most pieszo-rowerowy. Obiekt rozciąga się na długość 452 m i pod tym względem stał się jedną z najdłuższych tego typu przepraw na świecie. Jak podkreśla prezydent miasta Rafał Trzaskowski, to „nowa wizytówka” miasta.

Most został zaprojektowany przez firmę Schuessler Plan Inżynierzy i zbudowany przez Budimex. Prace budowlane rozpoczęły się w grudniu 2021 r. Konstrukcja stalowa mostu ma kształt trapezu, co, jak wyjaśnił kierownik kontraktu Adam Grzelczak, zapewnia dużą nośność i sztywność skrętną. Szerokość mostu wynosi od 6,9 m do 16,3 m nad nurtem rzeki.

Prezydent Trzaskowski zapytany o możliwość budowy kolejnego podobnego mostu, prezydent Warszawy zaprzeczył, twierdząc, że "jeden wystarczy". Koszt budowy obiektu wyniósł około 120 mln zł.

Porównania do londyńskiego Millennium Bridge są nieuniknione, choć nowy most warszawski jest dłuższy o 127 m i, co ważne, nie kiwa się na boki. Most stoi na ośmiu żelbetowych filarach, które są zakotwiczone na prefabrykowanych, wbijanych palach i betonowych palach typu CFA.

Most, który nie zaznacza wyraźnego podziału na ruch pieszy i rowerowy, został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie użytkowników. Jak wyjaśnił prezydent stolicy decyzja ta była motywowana troską o pieszych. Zdaniem Trzaskowskiego pozwoli to unikając sytuacji, w której rowerzyści mogliby zbyt mocno przyspieszyć na stromych podejściach mostu.

Źródło: onet.pl

Najnowsze
Sonda
Wczytywanie sondy...
0
1
Zapisz na później
Wczytywanie komentarzy...

Polecane

Przejdź na stronę główną
Na żywo