Kłopot nowych władz mediów publicznych. Rekordowy spadek oglądalności TVP Info. Z ramówki ściągnięto wiele dotychczasowych programów
W grudniu ubiegłego roku tuż przed świętami Bożego Narodzenia doszło do wrogiego przejęcia mediów publicznych. Odcięto również nadawanie TVP Info, które zostało przywrócone na wizję na kilka dni przed nowym rokiem. Według najnowszych badań, sytuacja ta miała ogromny wpływ na oglądalność.
- Po przejęciu władzy przez ludzi Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bartłomieja Sienkiewicza wyłączono nadawanie TVP Info.
- Kanał przywrócono do życia dopiero 29 grudnia, co mocno wpłynęło na jego popularność.
- Najnowsze wyniki badań sondażowych wskazują na spadek zainteresowania.
- Zobacz także: 85. rocznica śmierci Romana Dmowskiego. Zapoznaj się z mało znanym faktem z życia ojca polskiej niepodległości
Pod koniec 2023 roku w siedzibie Telewizji Polskiej miało dojść do spotkania pracowników Telewizyjnej Agencji Informacyjnej z nową dyrekcją TAI. To właśnie tam miały zapaść pierwsze decyzje dotyczące kanału TVP Info. 20 grudnia kanał został wyłączony po tym jak Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bartłomiej Sienkiewicz przeprowadził rewolucję wśród zarządu mediów publicznych.
Program powrócił na antenę w piątek 29 grudnia. Nazwa kanału informacyjnego Telewizji Polskiej została na razie zachowana. Emisja odbywa się ze studia przy ulicy Woronicza ze względu na brak dostępu do budynku przy placu Powstańców Warszawy.
W TVP Info nie ma już programów tworzonych przez dziennikarzy "Sieci" i "Gazety Polskiej". Na antenie nie zobaczymy m.in. braci Karnowskich, Piotra Nisztora, Doroty Kani czy Jakuba Maciejewskiego. Zniknęły też dobrze znane widzom programy. Nie chodzi tylko o "W tyle wizji", czy "#Jedziemy". Na antenie nie zobaczymy już także serii reportaży "Resortowe dzieci". Znika również cykl "Fakty czy kłamstwa?" oraz wiele innych programów.
Czytaj więcej: Szczerba atakuje wolne media! Wezwał do nieczystych działań przeciwko TV Media Narodowe. Jest reakcja dziennikarzy i internautów
Rekordowy spadek oglądalności
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal "wirtualnemedia.pl", po czterech dniach po wznowieniu nadawania kanał TVP Info ma średnio 0,96 proc. udziału. Stacja zanotowała więc ogromny spadek oglądalności względem poprzedzającego okresu długofalowego.
W okresie od 19 grudnia do 1 stycznia dotychczasowa odsłona TVP Info notowała udziały na poziomie odpowiednio 5,08 proc., 1,91 proc. i 2,46 proc. W okresie od 29 grudnia do 1 stycznia SHRy stacji zmalały o odpowiednio 81,10 proc., 69,63 proc. i 75,20 proc.
TVP Info zajmuje obecnie dopiero piąte miejsce wśród stacji newsowych. Przegrywa z TVN24 (5,23 proc.), TV Republika (2,41 proc.), Polsat News (2,04 proc.) i Wydarzenia24 (1,04 proc.)
Źródło: dorzeczy.pl